System I-Bank od wielu już lat umożliwia dostęp klientom Banku do obsługi rachunku bankowego za pomocą aplikacji mobilnej.
Do tej pory wykorzystywany był program obsługiwany za pomocą przeglądarki internetowej zainstalowanej na urządzeniu mobilnym. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom rynku oraz rozwojowi technologii mobilnych pragniemy udostępnić aplikację natywną (instalowaną na urządzeniu) SABA mKey.
Aplikacja SABA mKey umożliwia obsługę rachunków bankowych za pośrednictwem urządzeń mobilnych typu smartfon lub tablet z zainstalowanym systemem operacyjnym Android.
Pozwala ona klientom Banku na dostęp do ich finansów w dowolnym miejscu i czasie. Główne zalety aplikacji to:
dostępność:
⦁ dostęp do operacji na rachunku bankowym niezależnie od miejsca, w którym się klient znajduje,
⦁ złożenie zlecenia w systemie nie wymaga konieczności powrotu do domu,
⦁ łatwość obsługi:
⦁ aplikacja nie wymaga zapamiętywania i wprowadzania adresu internetowego Banku lub bankowości elektronicznej w przeglądarce urządzenia,
⦁ aplikacja jest mniej zależna od przepustowości łącza internetowego – nie wymaga pobierania mało istotnych z punktu widzenia użytkownika danych (np. grafik), ponieważ są one zintegrowane z aplikacją,
bezpieczeństwo:
⦁ aplikacje natywne są certyfikowane pod kątem bezpieczeństwa nie tylko przez pracowników naszej firmy oraz audyty zewnętrzne, ale również dodatkowo przez portale (sklepy), w których są one udostępniane dla klientów,
⦁ architektura aplikacji dostosowana jest do konkretnego systemu operacyjnego, przez to są one stabilniejsze, lepiej zoptymalizowane i zabezpieczone niż serwisy internetowe,
⦁ komunikacja pomiędzy aplikacją mobilną a systemem I-Bank odbywa się z użyciem mechanizmów szyfrujących (TLSv1.3, technologia podpisu cyfrowego).
Oprócz funkcjonalności związanych z obsługą rachunków bankowych, takich jak:
⦁ dostęp do informacji o saldzie i dostępnych środkach na rachunkach,
⦁ przeglądanie operacji na rachunkach,
⦁ zlecanie przelewów z rachunków
aplikacja SABA mKey może służyć jako środek autoryzacji transakcji w systemie I-Bank.
Wraz z upowszechnieniem się dostępu do sieci Internet na urządzeniach mobilnych, takie rozwiązanie może być ciekawą alternatywą dla autoryzacji za pomocą kodów SMS. Eliminuje ona koszty wysyłania komunikatów autoryzacyjnych do klientów Banku.